Padmasambhawa – bodhiczitta

„Przed zaangażowaniem się w jakąkolwiek praktykę Dharmy najważniejsze jest pobudzenie bodhiczitty, nakierowanie umysłu na najwyższe oświecenie. Osoba, która wzbudziła bodhiczittę, będzie doskonalić wolne od stronniczości i uprzedzeń poczucie równości wszystkich istot jako jej matek, by służyć wszystkim czującym istotom.

Wśród wszystkich czujących istot nie ma nawet jednej takiej, która nie byłaby kiedyś twoim ojcem lub matką. Aby więc w jakiś sposób odpłacić wszystkim czującym istotom za ich dobroć, zacznij pracować na rzecz ich pomyślności.

Doskonal miłująca dobroć i współczucie w odniesieniu do wszystkich czujących istot. Wytrwale ćwicz się w bodhiczitcie. We wszystkich swych działaniach ćwicz się w przynoszeniu pożytku czującym istotom. Ćwicz się w miłowaniu innych jako ważniejszych od siebie.

Krótko mówiąc, najistotniejszy punkt polega na tym, że postanowienie przebudzenie bodhiczitty musi poprzedzać wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne praktyki oraz fazę rozwojową i spełniającą.

Pobudzenie bodhiczitty jest samym korzeniem wszystkich praktyk Dharmy”.

Padmasambhawa – NAUKI DAKINI (STRONA 45, wydawnictwo NORBU)