Dr Matthias Ennenbach – Miłość i partnerstwo

Co mogą oznaczać miłość i partnerstwo, jest już sprawą tak zdominowaną przez oczekiwania, wymagania, obawy, troski, bolesne lub piękne doświadczenia, ale także poprzez slogany, narzucone obrazy, żądze, pobożne życzenia i tęsknoty, że znalezienie do nich drogi ani tym bardziej wprowadzenie takich dróg w nasze życie nie przychodzi nam łatwo. Nawet jeśli sami uważamy, że wiemy dokładnie, jak wyobrażamy sobie udany związek, musimy z naszym partnerstwem obchodzić się uważnie i zobaczyć, czy możemy nasze własne życzenia połączyć z tymi, które ma nasz partner.

Wszyscy doskonale znamy ogromną przepaść dzieląca teorię od praktyki. Teoretycznie wiemy wprawdzie to, co jest najbardziej potrzebne, i jednocześnie rozpoznajemy doskonale to, co jest niezbędne, jednak uwewnętrznienie, a szczególnie urzeczywistnienie, przełożenie tego na praktykę, jest tu zdolnością kluczową i niestety, najtrudniej osiągalną. Dlaczego dzieje się tek, że z takim trudem udaje nam się wprowadzać w życie rzeczy, które uważamy za istotne? Dlaczego ich realizowanie jest taki trudne? Czy to rzeczywiście tylko pech, że znaleźliśmy nie tego „właściwego” partnera? A może jest to naprawdę właśnie ten, tylko obciążony wieloma lub zbyt wieloma dla nas słabościami? Czy to możliwe, żeby zależało od nas samych?

wyobrażamy sobie na przykład, że postanawiamy sobie solennie, że podczas następnej kłótni pozostaniemy całkowicie spokojni. Cóż, gdy jednak do niej dochodzi, realizujemy stare schematy, denerwujemy się, stajemy się wściekli, bojaźliwi lub po prostu smutni, i zachowujemy się dokładnie tak jak zwykle. Po całej sprawie dopada nas tak zwany kac moralny: właściwie chcieliśmy, aby było zupełnie inaczej, w ogóle nie chcieliśmy tego, co nastąpiło. Jak mogło znowu do tego dojść?

Buddyzm wyzwala w wielu ludziach siłę przyciągania. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie fakt, że zdaje się on wypełniać z bólem wyczuwalną przepaść pomiędzy teorią a praktyką. Obok nauki, czyli teorii, używa się w buddyzmie konkretnych wskazówek w ćwiczeniach, co jest w tym zakresie stroną praktyczną, która należy wykonywać możliwie codziennie, przynajmniej początkowo zawsze w tym samym czasie. Droga wskazana przez buddyzm zawiera zawsze następujące trzy kroki:

  1. Rozpoznanie i zrozumienie
  2. Pogłębienie i przyjęcie tego, co się dzieje.
  3. Realizację i wcielenie w życie.

W niniejszej książce poznamy tę część buddyzmu, która jest bardzo pomocna, i może stać się metodą leczenia wszelkich cierpień fizycznych i duchowych w naszym życiu. Takie są tez korzenie buddyzmu, który był początkowo mało związany z religią, a zdecydowanie bardziej pomagał w złagodzeniu bólu i cierpienia. Dowiemy się nie tylko tego, jak można rozwiązać problemy miłosne lub inne osobiste, lecz uzyskamy także wiedze na temat tego, jak samodzielnie odnaleźć i ustabilizować w sobie miłość, radość, szczęście , współczucie”.

dr Matthias Ennenbach – BUDDYJSKA RECEPTA NA MIŁOŚĆ (strony 9-11)

Dodaj komentarz