DAKINIE SĄ TWOIM WŁASNYM UMYSŁEM
Simhamukha (tyb. Senge Dongma) to gniewna Dakini o Lwiej Twarzy, która chroni od złych życzeń, czarnej magii i innych nieszczęść. Jest ona gniewnym aspektem Wadżrajogini. Medytacje i rytuały związane z nią można znaleźć zarówno w termach, jak i nowych tantrach. Od czasów Karma Trinlepy i VIII Karmapy (1507–1554) praktyka ta przekazywana jest także w tradycji karma kagju.
Malowidło autorstwa: Paola Minelli
=====
Pieśń Dakini Simhamukhi
Wadżra Dakini chroni od przeszkód.
Ratna Dakini pomnaża bogactwo i służbę.
Padma Dakini otacza nas przyjaciółmi.
Karma Dakini wypełnia wszelkie działanie.
Zniewoleni żądzą, przywiązaniem i przyjemnościami
Dostajemy się we władanie Dakiń.
Gdy nie pragniesz niczego masz wszystko.
Wiedz zatem, że Dakinie to twój własny umysł.
Znajomość natury umysłu
I niekonceptualizowanie tego urzeczywistnienia – to wadżra;
Tak oto Wadżra Dakini chroni od przeszkód.
Zadowolenie i brak potrzeb to skarb, to ratna (klejnot);
Tak oto Ratna Dakini spełnia nasze potrzeby i pragnienia.
Niekonceptualizowanie wolne od lgnięcia to padma(lotos);
Tak oto Padma Dakini jednoczy mudry.
Wolność od narodzin i kresu to karma (aktywność);
Tak oto Karma Dakini wypełnia wszelkie działanie.
Jogin, który tego nie rozumie
Może praktykować przez całe eony, a nie osiągnie niczego!
Dlatego zrozumienie, że Dakinie są twoim własnym umysłem
To rzecz naprawdę ważna – najważniejsza.
Pieśń tę mahasiddha Khjungpo Naldzior otrzymał w wizji od Dakini Simhamukhi.
Khjungpo Naldzior (wg. legend 918-1079) studiował w Tybecie tradycje bon i dzogczen a następnie wyruszył do Nepalu, gdzie spotkał aczarię Sumati. Został tłumaczem i powędrował do Indii, gdzie wg. legend studiował pod kierunkiem stu pięćdziesięciu nauczycieli. W Tybecie założył szkołę szangpa kagju.